De smaak van het boerenerf

on

img_7315

Krentenbollen, 5 voor de prijs van 4…! Ik liet me inspireren door de lokale Bergense bakker. Met een restje rogge-desem ging ik aan de slag met een oer-Hollands zoet broodje: de krentenbol. Het mooie van krentenbollen is dat je, als je goed proeft, het boerenerf kunt ruiken en proeven, deze kleintjes zitten namelijk vol met melk en roomboter.

img_7311

Met melk en roomboter van de Schoorlse Noorderhoeve, tarwebloem van korenmolen de Gouden Engel, eieren, citroenschil en krenten ontstond mijn deeg. De krenten liet ik zachtjes wellen in de melk, de zoete melk kon daarna een mooi huwelijk vormen met de bloem en het desem. Na 14 uur rijzen mochten ze even de gloeiend hete oven in. Geweldig, de smaak van de boerderij… Dit was de eerste krentenbol-desem-test en hij wordt zeker vervolgd!

 

Geef een reactie

